DIY | ice cream art

by - 07:00


Om de een of andere vreemde reden ben ik altijd aangetrokken geweest door glitter die je vindt in veel hobbyzaken. Het is gewoon zo leuk om met deze glitters heel wat kaartjes, brieven,.. op te vrolijken. Aangezien ik de laatste tijd steeds meer bezig ben met interieur, wilde ik een nieuw kunstwerkje maken voor aan mijn muur. Ik stel je voor aan mijn nieuw kunstwerkje: het glinsterende ijsje.


Begin met het uittekenen van een patroon voor het ijsje. Op internet vind je verschillende plaatjes die je kunt gebruiken als template. Print ze even uit en teken het vormpje over op een wit papier. 


Klaar met tekenen? Dan is het tijd om aan de slag te gaan met de glitters. Neem een goede - liefst lopende - lijm waarmee je langs de lijnen van het getekende ijsje gaat. Tip: gebruik een tandenstooker om de lijm heel precies op de getekende lijnen aan te brengen. Na het aanbrengen van de lijm, giet je er de gewenste glitters over en druk je dit even aan. Schud het papier even uit zodat alle overtollige glitters verdwijnen.


Laat de lijm een nachtje drogen en steek het vervolgens in een leuke kader. Een heel nieuw kunstwerkje voor aan je muur of voor op je bureau. Leuk, toch?! Natuurlijk kun je dit met verschillende patroontjes, glitters, ... doen. Laat je fantasie de vrije loop. 

You May Also Like

16 reacties

  1. Ben ook gek op glitter maar het zit dan ook echt overal. Het is wel heel crea gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk gedaan, zo vrolijk en toch heel winters :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Te gek idee, nog een beetje slagroom erbij... ;) Ik maak 'm met roze glitters! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Glitters zijn inderdaad leuk op kaartjes, maar eenmaal ze op je handen zitten is het een plakboel! Wel een leuk ideetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer superleuk gedaan! Hierdoor krijg je spontaan terug een beetje zomergevoel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ohhh wat is deze DiY onwijs leuk om te maken, zo vrolijk om te zien....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke DiY, Ik krijg er een zomerse gevoel van :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk gedaan! Ik vind het resultaat erg schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, zo creatief en ik vind het echt mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch altijd toffe ideeën! En dit is wéér zoiets leuks! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh dit is wel een héél schattige DIY!
    Zo leuk om ook als achtergrond te gebruiken op foto's.
    Kom er helemaal door in de zomer stemming <3

    BeantwoordenVerwijderen