FOOD | Kinder Bueno Mousse

by - 07:00


Ben jij ook iemand die uit alle automaten de laatste Kinder Bueno haalt omdat je verslaafd bent aan die heerlijke koekjes? Dan heb ik goed nieuws voor je! Dit koekje eet je vanaf nu niet alleen als tussendoortje, maar ook als dessert in de vorm van mousse. Totaal niet moeilijk om te maken, maar wel lastig om er vanaf te blijven. 



Ingrediënten om vier kleine potjes mee te vullen:
- 4 repen Kinder Bueno
- 50 gram pure chocolade
- 50 gram boter
- 150 ml room
- 13 gram suiker

Doe de pure chocolade in een pannetje en voeg er 25 gram boter aan toe. Ook de koekjes leg je in een pannetje, maar deze plet eerst je volledig. Zet nu beide pannetjes op een laag vuurtje en laat alles smelten. Giet in beide pannetjes 25 gram room en roer dit even goed door. Zet het vuur uit en laat alles afkoelen. 

Nu gaan we verder met de room en de suiker. Voeg 13 gram suiker en 100 gram room in een pan en mix dit stevig door elkaar. Daarna verdeel je de slagroom over twee kommen en voeg je het chocolademengsel bij de ene kom en het Kinder Bueno mengsel in de andere kom. Pak de glaasjes en verdeel de mengsels over alle glaasjes. Ik bracht onderaan het chocolademengsel aan en bovenaan de Kinder Bueno mousse. Verdeel nog een paar blokjes van het Kinder Bueno reepje over de mousse om het helemaal af te maken.



De mousse moet ongeveer een halfuurtje in de koelkast staan en dan kun je volop genieten van dit heerlijk dessertje. Smakelijk!

You May Also Like

16 reacties

  1. Deze kinder buena mousse zou mijn dochter en ik ook erg lekker vinden! Moet het trouwens niet DIY zijn ipv CIY? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker een aanrader ;) CIY staat voor Cook It Yourself :)

      Verwijderen
  2. Oeeh super lekker! Mijn zusje heeft het zondag ook gemaakt. Het recept had ik al gespot op foodgloss, te leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh ik begon al te stuiteren toen ik de titel zag ;-) YUM! Makkelijk en volgens mij super lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oehlalalala dit ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die cremelaag in de binnekant vind ik zo lekker. Zelf dit maken is ook leuk voor de feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tjonge jonge, weer zoiets heerlijks,,.ik heb dadelijk echt keuzemoeilijkheden met al die heerlijke receptjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Omg dit ziet er overheerlijk uit, dit ga ik eens klaar maken :o
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er zo goed uit, wil ik zeker eens uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hmm dit ziet er echt heerlijk uit! wil ik wel eens proberen!
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ben niet zo zot van Kinder Bueno maar de gewone Kinderchocolaatjes zijn écht de beste chocolade ever! Misschien kan ik het recept wel eens proberen met de gewone chocolaatjes! Het is in ieder geval een leuke tip :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dit ziet er verslavend lekker uit!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb het toetje gemaakt, was zeer lekker. Alleen de mousse was bij mij vrij hard geworden. Waar kan dit aan gelegen hebben? Te lang in de koelkast?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De mousse moet even opstijven, maar voor je deze gaat opeten, is het aan te raden om de mousse een kwartiertje op voorhand uit de koelkast te halen.

      Verwijderen