Chocoladecake in mok

by - 07:00


Toen ik voor het eerst een cake in een mok maakte, was ik enorm onder de indruk. Erg handig voor als je een stukje cake wilt, maar niet de tijd hebt om een hele cake te bakken. Op mijn blog zette ik eerder een recept van een vanille cake online (klik). Deze keer wilde ik eens wat anders uittesten. In dit artikel laat ik jullie zien hoe je een heerlijke chocoladecake kunt maken in een mok.


Wat heb je nodig?
- 4 eetlepels zelfrijzend bakmeel
- 2 eetlepels cacaopoeder
- 4 eetlepels suiker
- 3 eetlepels melk
- een ei
- 3 eetlepels zonnebloemolie
- 2 eetlepels chocolate chips



Hoe ga je te werk?
Doe alle ingrediënten bij elkaar en mix dit allemaal goed door elkaar. Hierna zul je een bruinige brei krijgen. Zet dit nu ongeveer twee minuutjes in de magnetron op de hoogste stand. Controleer na de twee minuten of de brei helemaal is omgevormd tot een cake. Prik even met bijvoorbeeld een tandenstooker in de cake. Als er nog deeg aan hangt, zet het dan nog even in de magnetron. 




Vanaf het moment dat ik de magnetron opende, kwam een heerlijke cakegeur me tegemoet. Niet alleen de geur is hemels, de smaak van de cake is top. Heel erg lekker, zeker een aanrader! 

Heb jij ooit eens een cake in een mok gemaakt?

You May Also Like

0 reacties